oranjefan.pl

Blog tematyczny o zdrowiu i urodzie

SportZdrowie

Jaką bieżnię do ćwiczeń w domu wybrać?

Jaką bieżnię do ćwiczeń w domu wybrać?

Sport to zdrowie, a ruch korzystnie wpływa na organizm. Ale nie każdy ma czas, aby chodzić na siłownię czy do fitness studio. Bieganie na świeżym powietrzu też nie jest dla każdego. Dlatego idealnym rozwiązaniem jest bieżnia do ćwiczeń w domu. Można ćwiczyć w dowolnym czasie bez względu na pogodę.

Bieżnia domowa dla każdego

Domowa siłownia we własnym domu? Jest to możliwe i to za nie duże pieniądze. Jednym z chętniej wybieranych przyrządów do ćwiczeń jest bieżnia. Bieganie korzystnie wpływa na kondycję organizmu i pozwala na spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej.

Nie trzeba chodzić na siłownię, aby pobiegać. Wystarczy kupić bieżnię domową. W sklepach ze sprzętem do ćwiczeń można znaleźć wiele ciekawych urządzeń w różnych rozmiarach. Bieżnia do ćwiczeń w domu jest mniejsza niż ta, którą można zobaczyć w fitness studio. Jednak nie oznacza to wcale, że ma mniej funkcji. W atrakcyjnej cenie można w domu mieć bieżnię, która spełni oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników.

Jak wybrać bieżnię do domu?

Kupując bieżnię do domu, należy zwrócić uwagę na kilka aspektów. Przede wszystkim liczy się wielkość sprzętu. Dokładnie należy sprawdzić, ile miejsca w mieszkaniu możemy poświęcić na postawienie bieżni. Oczywiście są urządzenia składane, które można po zakończonym treningu postawić w kąt. Dostępne są bieżnie mechaniczne i elektryczne. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z prostymi modelami, które są tańsze. Nie posiadają zbyt wielu funkcji, ale świetnie nadają się dla kogoś, kto chce w domowym zaciszu przejść lub przebiec określony dystans, aby utrzymać formę.

Bieżnia elektryczna posiada rozbudowany komputer, z pomocą którego można wybierać różne programy do ćwiczeń. Jest to koszt nieco wyższy niż w przypadku bieżni mechanicznej, ale także możliwości treningu są większe. Podczas wyboru trzeba wziąć pod uwagę rozmiar pasa w urządzeniu. Powinien być on dostosowany do wysokości osoby, która będzie bieżni używać. Znaczącą rolę odgrywa również moc silnika. Jeśli ćwiczenia będą intensywne, to moc musi być wyższa. Nie wolno pominąć parametru nośności, czyli dopuszczalnej wagi użytkownika. Zazwyczaj nośność wynosi od 120 do 150 kg.

Jak ćwiczyć na bieżni, aby osiągnąć wymarzoną sylwetkę?

Przede wszystkim ćwiczenia muszą być wykonywane regularnie. Jeśli chcemy zrzucić zbędne kilogramy i wyrzeźbić piękną sylwetkę, to należy także do ćwiczeń dołączyć odpowiednią dietę. Bieganie jest najlepszym sposobem na szybką utratę wagi, jednak ćwiczenia muszą być wykonywane systematycznie i przez określony czas.

Przed każdym bieganiem należy zrobić rozgrzewkę. Wystarczy 5 minut rozciągania i skłonów. Po zakończonym biegu także należy rozciągnąć mięśnie, aby nie mieć zakwasów na drugi dzień. Najlepiej jest trenować 3 razy w tygodniu. Bieganie należy zacząć od spokojnego spaceru, który powinien trwać około 5 minut. Można także ustawić niewielkie pochylenie, aby nieco bardziej się rozgrzać i przygotować do biegu. Bieżnie domowe mają wiele ciekawych programów, które można wykorzystać podczas treningu. Dzięki temu każdy bieg będzie inny i interesujący.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.