oranjefan.pl

Blog tematyczny o zdrowiu i urodzie

LifestyleSport

Na jaki trening interwałowy w domu postawić?

Na jaki trening interwałowy w domu postawić?

W warunkach domowych również można zrobić odpowiedni trening. Dzięki filmikom znanych trenerów, wiele osób zdecydowało się w końcu wstać z kanapy i rozpocząć systematyczne ćwiczenia. Czy taki trening jest efektywny? Czy interwały w domu można robić z taką samą intensywnością jak na profesjonalnej sali treningowej? Po jakie ćwiczenia najlepiej sięgnąć? Na te oraz na wiele więcej innych pytań odpowiedzi znajdują się poniżej.

Trening interwałowy w domu – jak to wygląda w praktyce?

Jeżeli chce się wzmocnić swoją kondycję oraz polepszyć wygląd sylwetki, można to zrobić w zaciszu domowym między innymi poprzez trening interwałowy. Trening interwałowy to nic innego, jak połączenie cykli o wysokiej intensywności pracy serca ze spokojną pracą serca. W skrócie mówiąc, ćwiczenia wykonuje się na zasadzie naprzemiennej (szybko, szybko, wolno i znów szybko, szybko, wolno). Taki trening pozwala spalić nawet do 1000 kalorii w ciągu 45 minut ćwiczeń. Można wykorzystywać przy nim również sprzęty treningowe (bieżnia, rower stacjonarny, orbitrek) lub małe akcesoria treningowe (hantle, drążek, gumy oporowe). Przy tym treningu doskonale sprawdzają się również ćwiczenia, przy których wykonaniu potrzebny jest tylko ciężar własnego ciała.

Kto powinien sięgnąć po trening interwałowy?

Bezapelacyjnie treningi interwałowe nie są dla każdego. Odradza się je osobom początkującym, jak i tym, którzy mają słabe zdrowie i borykają się z rozmaitymi problemami. Interwały są bowiem dość wymagające, angażują one prawie zawsze wszystkie partie ciała i potrafią szybko wzmocnić ciało i przyczynić się do wyrobienia mięśni. Osoby, które ćwiczą od dobrych kilku lat, chętnie decydują się na interwałowe ćwiczenia, gdyż dzięki nim nie tylko szybko spała się tkankę tłuszczową, ale również buduje wydolność organizmu. Jeżeli ćwiczy się w miarę systematycznie, warto choć raz w tygodniu dołożyć do swoich treningów interwały, by urozmaicić trening i zyskać lepszą kondycję.

Jak to wygląda w praktyce?

Tak naprawdę do treningu interwałowego nie trzeba specjalnie się przygotowywać. Wystarczy krótkie rozciąganie przed treningiem, by rozpocząć wykonywanie ćwiczeń. W treningach interwałowych nie brakuje ćwiczeń stacyjnych oraz obwodowych typu: crossfit. Bardzo często trenerzy w swoich filmikach motywujących do ćwiczeń również stosują interwały, by osoby je obserwujące mogły czerpać inspiracje trenując w domu. Wszelkie wyskoki, podskoki, podnoszenia, bieg są jak najbardziej wskazane. Na końcu treningu nie powinno zabraknąć stretchingu (rozciągania), który po takich ćwiczeniach działa niezwykle relaksująco.

Jak widać z powyższego, interwały w domu można ćwiczyć tak samo, jak na siłowni. Dzięki temu, że z tak wielu źródeł można się zainspirować, zarówno osoby początkujące, jak i doświadczone bez problemu odnajdą się w takich ćwiczeniach. Warto jednak pamiętać o tym, by dostosowywać trening do swoich możliwości fizycznych. Nie można bowiem rzucać się od razu na najcięższe ćwiczenia, gdyż można w ten sposób wyrządzić sobie naprawdę dużą krzywdę. Bardzo często przy interwałach zdarzają się bowiem kontuzje.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *