oranjefan.pl

Blog tematyczny o zdrowiu i urodzie

SportZdrowie

Jaki trening fitness zastosować w domu, by uzyskać upragnione efekty?

Jaki trening fitness zastosować w domu, by uzyskać upragnione efekty?

Coraz więcej osób dba o swoją kondycję fizyczną. Dzięki temu, że w internecie jest wiele różnorodnych filmów do ćwiczeń od znanych trenerów, zainteresowani takimi treningami mają w czym wybierać. Jak się okazuje w praktyce, trening fitness może być naprawdę efektywny. Wystarczy wybrać odpowiednie ćwiczenia, by w zaledwie kilka tygodni zmienić swoją sylwetkę, a przy okazji wzmocnić ciało. Na jaki trening warto się zdecydować? Jak i gdzie szukać właściwych treningów, przy których można ćwiczyć w zaciszu domowym? Co przygotować, by urozmaicić fitness w domu? Na te oraz na wiele więcej innych pytań odpowiedzi znajdują się poniżej.

Fitness w domu – od czego zacząć?

Osoby, które chcą zacząć trenować we własnym domu, powinny poszukać na początek lekkich treningów u sprawdzonych trenerów. W sieci nie brakuje motywatorów do ćwiczeń, jednak nie każda z tych osób ma odpowiednią wiedzę i doświadczenie w trenowaniu innych. Sięgnięcie więc po nagrania „celebrytów”, którzy zachęcają do wykonywania rozmaitych ćwiczeń nie jest dobrym rozwiązaniem. Warto poświęcić trochę czasu i poszukać odpowiednich osób, które działają od wielu lat w sieci i które oferują początkującym różnorodne ćwiczenia dostosowane do ich wieku, kondycji itp.

Ile czasu poświęcić na trening? Kiedy ćwiczyć?

Tak naprawdę to sprawa indywidualna. Są osoby, którym najlepiej ćwiczy się rano. Niektórzy są nawet w stanie wstać o 5 rano (przed pracą), by wykonać przynajmniej 40-minutowy trening przed ekranem komputera. Wiele mam ćwiczy głównie wieczorem. To również dobra pora, by dać sobie w kość i przed spaniem wykonać 30-minutowe cardio wraz z ćwiczeniami na rozciąganie. Tak naprawdę trening fitness nie musi trwać dwóch, trzech godzin, by ćwiczący mógł zauważyć efekty. Jeżeli wybierze się dobre ćwiczenia i co najważniejsze, właściwie je się wykona w odpowiednim tempie, to wystarczy 30-40 minut treningu kilka razy w tygodniu, by już po miesiącu zauważyć efekty na wadze oraz w wyglądzie.

W jakie sprzęty warto zainwestować?

Osoby, które ćwiczą w domu, bardzo szybko zauważają, iż trening fitness nie daje im takich efektów, jakich oczekują. Owszem, dzięki regularnym ćwiczeniom można schudnąć, wyszczuplić sylwetkę, wzmocnić niektóre partie ciała. Niestety panowie poprzez taki trening nie zbudują mięśni, na których im zależy. Dlatego też warto zainwestować w pewne gadżety, które sprawią, ze trening w domu będzie naprawdę intensywny. Bezapelacyjnie przydadzą się taśmy oporowe. Dzięki nim nawet proste przysiady, podskoki lub wyskoki będzie wykonywać się o wiele trudniej. Coraz więcej trenerów personalnych na siłowniach na co dzień stosuje takie gumy u swoich klientów. Można je kupić w większości sklepów sportowych, jak i w dobrych marketach. Ich cena waha się od 30 zł do 130 zł. Kolejną rzeczą, która na pewno przyda się paniom i panom to z pewnością hantle. Na początek wystarczą te o wadze 1,5-2 kg. Można je zastosować nawet przy programach do ćwiczeń, w których ich nie uwzględniono. Już nawet 10 minut z ciężarkami przyczyni się do tego, że ręce i klatka piersiowa będą mocniejsze.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *