oranjefan.pl

Blog tematyczny o zdrowiu i urodzie

SportZdrowie

Plank ćwiczenia – jakich można oczekiwać efektów?

Plank ćwiczenia – jakich można oczekiwać efektów?

Nie bez powodu mówi się, że ruch to zdrowie. Organizm potrzebuje go do prawidłowego funkcjonowania. Do wyboru jest wiele form aktywności fizycznej, dzięki czemu każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego. Nie trzeba intensywnie trenować każdego dnia przez parę godzin, aby uzyskać świetne efekty. Można ćwiczyć z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała, czyli bez żadnych maszyn, sprzętów i akcesoriów. Ciekawym i bardzo prostym ćwiczeniem, które może być wykonywane w domowym zaciszu, jest plank, czyli deska. Kluczowe będzie to, aby opanować poprawną technikę jego wykonania. Plank angażuje niemalże wszystkie grupy mięśniowe w całym ciele.

Dlaczego deska to dobry wybór?

Niepozorne ćwiczenie deska nie jest zbyt łatwe do wykonania przez nowicjuszy. Patrząc na osoby, które wykonują deskę, można odnieść wrażenie, że nie ma w tym niczego skomplikowanego, ale w praktyce wygląda to już zupełnie inaczej. Ćwiczenie to wymaga siły i koncentracji. Warto jednak się przemóc i zacząć je regularnie wykonywać, bo ćwiczenie to ma wiele zalet. Jeśli komuś zależy na tym, aby uzyskać efekt ładnie zarysowanych mięśni, to plank będzie świetnym rozwiązaniem. Podczas jego wykonywania pracuje wiele grup mięśniowych. Brzuch staje się bardziej płaski, łatwiej jest też podnosić większe ciężary. Wzmacniają się także mięśnie pleców. Osoby wykonujące ćwiczenie deska są mniej podatne na kontuzje. Sprzyja ono budowaniu masy mięśniowej, wzmocnienie stawów. Zaletą planka jest to, że można ćwiczyć go dosłownie wszędzie. Wystarczy tylko kawałek podłogi, aby właściwie ustawić swoje ciało. Kolejną zaletą będzie poprawienie równowagi i koordynacji. Możliwe jest również skorygowanie wad postawy.

Jak poprawnie wykonywać ćwiczenia plank?

Jeśli ktoś chce czerpać jak najwięcej korzyści z wykonywania deski, to trzeba zacząć od opanowania poprawnej techniki. Kluczowe jest właściwe ułożenie ciała, aby zaangażować jak najwięcej partii mięśniowych. Stopy muszą pozostawać nieruchome, ich zadaniem jest zapewnienie stabilności, podparcia dla ciała. Nogi trzeba złączyć i wyprostować. Jeśli się tego nie zrobi, to niestety skończy się na obniżeniu napięcia mięśni brzucha, przez co ćwiczenie będzie mniej efektowne. Kolejną kwestią są pośladki, muszą one być cały czas napięte, nie można ich rozluźniać do czasu zakończenia ćwiczenia. Znaczenie ma również dolny odcinek pleców, który musi być wyprostowany. Jest to kluczowa kwestia, bo nieprawidłowe ułożenie ciała zwiększa ryzyko wystąpienia bolesnej kontuzji. Deska wymaga od ćwiczącego napinania mięśni brzucha. Jeśli ktoś nie czuje pracujących mięśni w tym rejonie, to jest to znak, że wykonuje ćwiczenie niewłaściwe. W przypadku planka znaczenie ma nawet ułożenie łokci. Powinny one znajdować się bezpośrednio pod ramionami, tworzyć linię prostą. Na początku dosyć trudno będzie utrzymać pozycję deski przez nawet kilkanaście sekund. Jest to jednak całkowicie normalne, wraz z nabywaniem wprawy ulegnie to zmianie i czas wydłuży się do kilku minut.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *