oranjefan.pl

Blog tematyczny o zdrowiu i urodzie

SportZdrowie

Czy warto wykonywać trening siłowy w domu?

Czy warto wykonywać trening siłowy w domu?

Kalistenika to rodzaj treningu, w którym wykorzystywana jest masa własnego ciała. Tego typu trening siłowy w domu stanowi ciekawą alternatywę dla ćwiczeń wykonywanych z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu w siłowni. Kalistenika w domu przynosi dobre rezultaty i może być wykonywana w dogodnym momencie.

Kto może wykonywać trening siłowy w domu?

Kalistenika w domu może być wykonywana niezależnie od wieku oraz płci osoby ćwiczącej. W treningu tym bowiem wykorzystuje się masę własnego ciała oraz ewentualnie kilka ogólnodostępnych i tanich akcesoriów oraz wyposażenie znajdujące się w każdym domu. Wśród nich wymienić można choćby drążek rozporowy oraz dwa krzesła, które stanowić mogą rodzaj równoległych poręczy. Poza tym wymagana jest odpowiednia ilość wolnego miejsca oraz samozaparcie i chęci do podejmowania wyzwania. Co ciekawe tego typu trening może z powodzeniem opuścić ściany mieszkania i być prowadzony na świeżym powietrzu na osiedlowych siłowniach.

Jakie korzyści niesie ze sobą wykonywanie tego typu treningu?

Podejmowanie każdego rodzaju aktywności wpływa korzystnie na stan zdrowia. Rodzaj ćwiczeń powinien być jednak dobrany w zależności od potrzeb i możliwości osoby ćwiczącej. Trening wykonywany w domu ma swoje zalety, ponieważ nie wymaga dużych nakładów finansowych związanych z zakupem profesjonalnego sprzętu, specjalistycznego stroju do ćwiczeń czy karnetu na siłownię. Ponadto może być wykonywany w dogodnym momencie.

Jakie wady cechuje tego typu trening?

Główną wadą tego typu aktywności jest potrzeba dużego samozaparcia oraz dyscypliny. W tym przypadku regularność ćwiczeń nie wynika z grafiku na siłowni lecz w chęci osoby ćwiczącej.

Jakie można wyróżnić ćwiczenia w kalistenice?

W kalistenice można wyróżnić cztery podstawowe rodzaje ćwiczeń. Są to zatem ćwiczenia wykonywane na podłożu. Angażują one do pracy mięśnie brzucha i nóg. Mogą to być zatem przysiady, wykroki czy unoszenia zgiętych w kolanach nóg w leżeniu na plecach. Druga grupa ćwiczeń wykorzystuje poręcze w postaci dwóch krzeseł i obejmuje tak zwaną pompkę szwedzką. Do ćwiczeń na drążku zaliczyć można podciąganie klastyczne i australijskie czy opuszczanie negatywne. Czwarta grupa ćwiczeń wpływa na siłę barków i jest wykonywana w oparciu o ścianę. Do tego typu ćwiczeń zaliczyć można stanie na rękach.

Przykłady ćwiczeń w kalistenice

Jednym z ćwiczeń w kalistenice, które z powodzeniem mogą wykonywać nawet osoby początkujące jest tak zwane krzesełko przy ścianie. Aby wykonać to ćwiczenie należy stanąć tyłem do ściany. Następnie należy oprzeć się o ścianę całą powierzchnią pleców i ugiąć biodra i kolana. Zgięcie powinno wynosić dziewięćdziesiąt stopni, a kolana powinny znajdować się w linii palców stóp. Łopatki powinny być ściągnięte, a ręce wyciągnięte do przodu. Głowa i plecy muszą mieć przez cały czas wykonywania cieczenia kontakt ze ścianą. Ćwiczenie powinno być powtórzone trzykrotnie w serii. Kolejnym ćwiczeniem jest wykrok. W celu jego prawidłowego wykonania ręce należy umieścić na kolcach biodrowych. Następnie należy napiąć brzuch i pośladki oraz wykonać wykrok do przodu. Ciało powinno być opuszczane do momentu, w którym zgięcie kolana nogi wykrocznej osiągnie dziewięćdziesiąt stopni. Następnie należy utrzymać pozycję w równowadze, powrócić do pozycji wyjściowej oraz zmienić nogę wykroczną.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *