oranjefan.pl

Blog tematyczny o zdrowiu i urodzie

SportZdrowie

Jakie ćwiczenia na brzuch są najlepsze? Jak powinien wyglądać trening brzucha?

Jakie ćwiczenia na brzuch są najlepsze? Jak powinien wyglądać trening brzucha?

Płaski brzuch to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Tłuszcz na brzuchu gromadzi się bardzo szybko i niełatwo poprzez ćwiczenia go zlikwidować, nie jest to jednak niemożliwe. Spalenie tłuszczu z brzucha jest ważne jednak nie tylko z uwagi na atrakcyjny wygląd ciała. Ćwiczenia na brzuch warto wykonywać też dlatego, że tłuszcz w tym rejonie ciała może bardzo negatywnie oddziaływać na zdrowie

Jak wskazują badania, tłuszcz na brzuchu jest określany jako tłuszcz tymczasowy. Bardzo łatwo przedostaje się do krwi i krąży w krwioobiegu. Może powodować więc zwiększenie ilości tłuszczu we krwi, co z kolei doprowadzi najprawdopodobniej do wzrostu ciśnienia krwi, większego ryzyka problemów kardiologicznych, a także znacznie zwiększy ryzyko pojawienia się cukrzycy typu drugiego. Ćwiczenia na brzuch ukierunkowane na jego wyrzeźbienie i spalenie tkanki tłuszczowej brzucha są więc bardzo istotne.

Trening brzucha. Warto wykonywać go regularnie

Zlikwidowanie tkanki tłuszczowej na brzuchu to trudne zadanie. Trzeba więc się przygotować na to, że pierwsze efekty ćwiczeń pojawią się nawet po wielu tygodniach. Jakie ćwiczenia na brzuch warto wykonywać?

Bardzo skuteczne i jednocześnie w miarę proste do wykonania są ćwiczenia, przed którymi musimy na płaskiej powierzchni podeprzeć ciało tylko końcowymi częściami stóp i dłońmi. Pozycja ciała jest dokładnie taka sama, jak pozycja przed wykonywaniem pompek. W takiej pozycji można polecić dwa ćwiczenia. Naprzemienne uginanie nóg, połączone z próbą przyciągnięcia kolan każdej z nich do łokci. Drugą wersją tego ćwiczenia jest uginanie nóg i podnoszenie każdej z nich jak najwyżej. Te ćwiczenia wspaniale rozciągają i rozbudowują mięśnie brzucha, przyspieszają też spalanie tłuszczu z tych partii ciała.

Inne ćwiczenia na brzuch

Bardzo fajną opcją są ćwiczenia, przed którymi należy podeprzeć ciało końcówkami stóp, ręce na podłodze zaś ułożyć tak, by podpierać się całą powierzchnią ręki – od dłoni do łokcia. W tej pozycji można wykonywać skręty tułowia w jedną i drugą stronę, lub też podnoszenie nóg, połączone z próbą przyciągnięcia kolana do łokcia. Takie ćwiczenia nie obciążają za bardzo organizmu i z pewnością wykonają je nawet ci, którzy dopiero zaczynają ćwiczyć.

Trening brzucha można też wzbogacić o ćwiczenie zwane rowerkiem. Leżąc na plecach podnosimy nogi i poruszamy nimi tak, jakbyśmy jeździli na rowerze. Alternatywą są tak zwane nożyce. W tej samej pozycji ciała unosimy nogi i poruszamy nimi w górę i w dół. Ruch ten przypomina pracę nożyc przy cięciu.

Pompki. Ćwiczenie trudne, ale bardzo polecane

Wykonywanie klasycznych pompek jest bardzo polecane na mięśnie brzucha. Jest to jednak ćwiczenie trudne. Ci, którzy zaczynają dopiero przygodę z treningiem brzucha, mogą mieć spore trudności z wykonaniem choć kilku powtórzeń takich ćwiczeń. Mimo tego warto jednak już na pierwszym treningu brzucha spróbować wykonać choć kilka pompek. Na początku z pewnością będzie to wręcz niewykonalne, z czasem jednak będzie łatwiej. Po dłuższym czasie regularnych treningów brzucha, pompki będzie można wykonywać z łatwością. Regularne wykonywanie pompek pięknie ukształtuje mięśnie brzucha i przyspieszy spalanie tłuszczu z tych partii ciała.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *